Kedvenc kecóink, avagy hol evezzek helyett hol aludjak?

Az elmúlt években annyi szálláson fordultunk meg, hogy megszámolni sem tudjuk. Az ország keleti végétől a nyugatiig sok helyen jártunk és bizony mi is csak egyszerű turisták vagyunk, tehát fontos, hogy hol és hogyan alszunk egy-egy túra, pláne egy verseny előtt és után.

Nagyon fontos, hogy a szálláskereső oldalak ugyan jó kiindulópontok, de ha úgy tűnik nincs hely, akkor is érdemes megemelni a telefont, mert sokszor találtunk mégis egy-egy szabad szobát. A lélektani határ nálunk a húszezer forint volt, ha azon belül tudtunk maradni (ami nem mindig sikerült) akkor még gazdaságosnak is éreztük a kiruccanást.

HÉVÍZ

Ha vízitúrához választotok szállást, fontos a logisztika. Ha jó fej a szállásadó, segít a szállításban, így volt ez Hévízen, a Water Lily Apartmanban is, ahol a túra végpontjától visszavittek bennünket az autónkhoz. Kellemes kis szobát kaptunk, és a reggeli is bőséges volt, a kertben pedig volt bőven hely megszárítani a vizes cuccainkat. Egyetlen zavaró tényező volt, az előtérben lévő konyha, ahol a házigazda tüsténkedett tőlünk öt centire.

A másik kedvencünk a Villa Oliver, ahol erkélyes szobákkal, kis kosárkában összekészített reggelivel várják a vendégeket.

A szobákban van konyahasarok, ahol össze lehet dobni egy levest, vagy rántottát, ha úgy adódik.

Megjegyzés: a La Montanara pizzéria kínálata viszont minden gyaloglást megér...

BÜKFÜRDŐ

Ha már a nyugati csücsökben járunk, Bükfürdőn a Hotel Piroskában még azért sem nyírtak ki bennünket, hogy nyakig sárosan érkeztünk meg egy packraft túra után. Pedig mindent megtettünk azért, hogy szegény takarítónőket idegállapotba hozzuk.

Az egyébként wellnessre szakosodott szállodában még pótcsavart is adtak az egyik kajakunkhoz, szóval semmin sem lepődnek meg. Ennek ellenére Bükfürdőn a Birdland viszi az első díjat.

Az apartmanok tágasak, mindegyikhez van erkély és a szomszédos hotelben lehet svédasztalos reggelizni-vacsorázni, méghozzá bőven éttermi ár alatt.

Az apartman karbantartója pedig szívesen segít a logisztikában, nagyon kedves volt, csak kicsit nézett ránk furcsán, amikor szintén sárosan kimásztunk az Ásás csatorna partjára...

MOSONMAGYARÓVÁR

Mosonmagyaróváron több helyen lehet praktikus, part menti apartmant találni, például a Kocsis Apartmant, ahonnan bruttó 15 méter séta a part, ugyanis az utca túloldalán vízre lehet szállni.

A berendezés modern, a kert hatalmas, a házigazda barátságos, de az árak a szomszédos plasztikai sebészet vendégköréhez lettek szabva, na azok nem mi vagyunk.  És ha már beszálló, akkor a másik telitalálat a Suri Bau apartmanháza, aminek a kertjében kis beszállóhely is van, rövidke evezéssel a malom vízicsúszdáinál lehet lenni egy kis mókázásra.

Hozzáteszem, Toto barátunk kölcsönkéglije mindent vitt, sokcsillagos vendéglátásban volt részünk, amit újra köszönünk neki.

GYŐR

A legnagyobb meglepetés Győrben ért bennünket, a Danubius Hotel Rába húszezres szobaára reggelivel együtt egész baráti volt két főre.

BALATON

Sajnos a Balatonnal komoly fenntartásaink vannak. Felborult az egyensúly, az utóbbi években sok helyen éreztették azt, hogy a vendég van a vendéglátóért és nem fordítva. Volt, ahol azt gondolták, hogy a reggelit egy rossz állapotú magyar kórház diétás menüjéről kell mintázni, volt, ahol az étteremben legyintettek, amikor egy gyerek látványosan végigköhögte a svédasztalt covid idején.  A szállásárak elszálltak, ahol pár éve bőven húszezer alatt foglaltunk két ágyas szobát, az most minimum másfélszeresébe kerül, de inkább kétszeres a szorzó, bár igazából csak köszönettel tartozunk érte, mert így kipróbálhattunk egy pár zseniális kempinget.  Na de ez majd egy másik poszt témája lesz.

SZOMBATHELY

Azért egyszer sikerült nagyon csúnyán lyukra futnunk, Szombathelyen egy tip-topnak tűnő Bookingos foglalásból életünk csalódása lett. A szoba tök rendben volt, de rajtunk kívül csak ukrán vendégmunkások laktak a "hotelben" amiről kiderült, hogy munkásszálló. Ezzel még mindig nem lett volna probléma, a zuhany ugyan a szobában volt, ám a toalett már a közös folyosón, ráadásul használhatatlan állapotban. Szóval legközelebb kihagyjuk...

TŐSERDŐ

Ahova viszont rendszeresen visszajárunk, mert ár-érték arányban az egyik legjobb szállásunk, az Tőserdőben a Napsugár Pihenőházak, ahol a part 100 méterre, a hamburgeres ötvenre van, a beszálló mellett  isteni fahéjas kürtőskalácsot lehet kapni, Erzsike retroburgere fenomenális, a szállás kertjében pedig pingpongasztal és kerti sütögető várja a vendégeket, na meg Sárika és Laci, a házigazdák welcome pálinkája...

A közelben van egyébként kemping is, de odáig még nem jutottunk, a Tős vendéglőben viszont hatalmasak az adagok, és a velőt zseniálisan készítik.

SZARVAS

Szarvast mindenképpen meg kell emíltenünk, mert szállás ügyben ők is rendkívül korrektek.

A Halászcsárda tetőterében van néhány apartman, de ami még fontosabb, hogy a part mentén négyágyas házacskákat lehet bérelni, méghozzá szaunával. A kecóban két szoba, nagy nappali és felszerelt konyha van, a terasz tágas, előtte elférnek a kajakok.

TISZA-TÓ

A Tisza-tó  partján több településen is megfordultunk, első blikkre furcsálltuk, hogy a legtöbb helyen este nyolc után a légy sem zümmög. A vendéglátóhelyek zárnak, ha nem kap észbe az ember, akkor nincs vacsi.

Többször volt megmentőnk a Herczeg Udvarház Poroszlón. A szálláshely ár-érték arányban is megfelelő, a szobák praktikusak, kellemesek és ami plusz pontot ér, hogy van néhány SUP és felfújható kajak náluk, amit a vendégek használhatnak.A szálláshoz lehet reggelit kérni és az étteremben sincs nyolckor záróra :)

A túlparton, Tiszaörvényen a Süllő Fészek Apartman lett a szilárdtetős bázisunk.

Bence, a házigazda külön konyhával, praktikusan berendezett szobákkal készült a szezonra.

A kertben lehet grillezni (sőt még kemence is van) a tiszaörvényi kikötő, ahol remek kis beszállóhely van, laza öt perc séta. Út közben, harminc méterre van egy remek étterem, külön figyelmet érdemel a parasztlángos, ami gyakorlatilag sajtos-tejfölös rántott hús, brutálfinom :)

VELENCE

Igen, ez az olaszországi Velence, ahová már többször visszatértünk, méghozzá kis felfújhatós packraftekkel. Egyrészt praktikus, hogy egy hátizsákba befér a hajó és a három-négy napra elengendő cuccunk, másrészt a Népligetből este hétkor induló Flixbus reggel 8-9 körül rak le a kikötőben, ahonnan kisvonattal öt perc alatt egy remek beszállónál lehet lenni, harmadrészt megtaláltuk a legcukibb hostelt, az Ostello AMDG-t.

A Narnia szekrényéhez hasonlító ajtó mögé rejtett toronyszobából mesés a kilátás a Lido tűzijátékára, a napfelkeltére, szemben pedig a környék legjobb és legolcsóbb pizzériája van. Ha a költségeket nézzük, fejenként nagyjából egy százasból ki lehet hozni egy romantikus-evezős hétvégét Velencében.

@holevezzek Hello Venice…#italy #venice #vogalonga #travel ♬ Here Comes the Sun - Relaxing Instrumental Music

A tapasztalat azt mutatja, hogy a szállások egész jól felszereltek, néhány dolgot mégis minden alkalommal viszünk, biztos ami biztos alapon. Van hősugárzónk. Kicsi, de megbízható, ráadásul ruhaszárítára is alkalmas. Van ventillátorunk, nyáron életmentő felszerelés. Szoktunk vinni hálózsákot és párnákat, ez nagyjából komfort kérdése, de nekünk fontos a jó alvás, a megszokott kényelemmel. Van kempingkonyhánk, a gázfőző és összecsukható serpenyő egy alap fűszerkészlettel sokszor húzott ki bennünket a bajból, ezekkel bárhol össze lehet dobni egy vacsorát, méghozzá fillérekből. Nyilván be lehet csomagolni az egész házat, de ahogy telik az idő, úgy tanuljuk meg, hogy nem kell hat tonna ruha, kaja meg minden sarkon van, kevés helyen kellett azon gondolkodni, hogy mit együnk. Az említett kempingezésről pedig majd tényleg legközelebb írunk, mert szuperjó tapasztalataink vannak mind felszerelés, mind helyszín tekintetében.