Evezz irodai mappával...

Voltak azok a régi-régi irodai mappák, amik nem voltak szépek, inkább rondák, de elpusztíthatatlan mivoltuk sokat lendített a piaci értékükön. Micike, a titkárnő álmában sem gondolta volna, hogy a nyilvántartós-iktatós cucc egyszer főnix módjára születik újjá, csapkod néhányat amerikai szárnyával, majd táskakajakként/bulihajóként tarol. 

10be4d56-462e-48f0-b2b3-aa37bb96258e_1.JPEG

Lássuk be azt is, hogy volt már jónéhány próbálkozás a jól csomagolható/szállítható hajók piacán, merthogy mindenkinek az a hisztije, hogy egy 4-5 méteres vízijószágot A pontból B pontba elcibálni nem vicces, de a próbálkozásoknak mindig volt valami rákfenéje, ami leginkább a lassúságot, imbolygást, a lassú száradást jelentette, meg a cikit, hogy a felfújható hajókra mindenki muhaházva nézett. 

Mi is kipróbáltunk szinte minden megfejtést, és még mindig a Decathlon Itiwit sorozatáért rajongunk, végigeveztük az ország legtöbb vizét, sőt, még Velencét is megjártuk a packraftekkel, na de az Oru kajakjait azóta nézegetjük, hogy először vízbe dugtuk az evezőnket... Megnéztük a létező összes youtube és instavideót a témában, az origami hajó fogalma nyilván nem csak ennél a cégnél hozott sikert, de ez volt a legtöbb teszttel, véleménnyel rendelkező termék, így erre esett a választás. 

 

A Black Fridayt az Oru gyártója sem hagyta ki, szabad szemmel jól látható kedvezményt adott a hajókra, így vettünk egy Inlet-et, egy Bay-t és két nappal később, kis gondolkodás után egy Coast-ot.

Az Oru Inletre azért esett a választás, mert kerestünk egy tágas, stabil hajót, ami kis helyet foglal.

image0.jpeg

Az Oru Bay Viktor számára tűnt ideális választásnak, hossza, és kialakítása miatt azt vártuk tőle, hogy fürge kis hajót kapunk. 

image1.jpeg

 

  A hajók egy hét alatt értek ide, a Neszmélyi holtágon próbáltuk ki (először Tatára akartunk menni, de a tó vizét leengedték, ráadásul vízreszállási tilalom van a madárvonulás miatt.)

Az első tapasztalatok alapján tényleg gyorsan összerakható hajókról van szó, érdemes bele megvenni a légzsákokat, ez növeli a stabilitását és a biztonságérzetet. Nyilván botorság lenne ugyanazt a teljesítményt várni egy ilyen irodai mappától, mint egy merev kajaktól, de elsőre stabil, jól hajtható járgánynak tűnnek, igaz szélcsendben eveztünk, se hullámzás, se légmozgás nem befolyásolta a haladást. Az Inletben az ülés mögött elfér egy 30 literes táska, de a súlyra nyilván figyleni kell. Íme a videó a Bay első útjáról: 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

holevezzek.hu (@holevezzek) által megosztott bejegyzés

 

 Nyilván majd tavasszal/nyáron lesz mindenféle veretés- például megyünk majd Vogalongára, a különböző vizeken érdekes lesz megnézni, mit tudnak. 

A cég becsületére írva: egy nappal korábban rendeltünk, mint ahogy kirakták az ajándék evezős akciót, nagyjából öt perc levelezés után kaptunk egyet ajándékba, ami pár perce megérkezett...