A tóparton túl....

Először tavaly év elején jártunk a Hévíz-patakon. Bevallom, akkor vegyes érzésekkel jöttünk el. A befizetett túra jó lett volna, ha nem kétszemélyes hajót kapunk, sajnos az egy hajóban evezés nálunk egy működésképtelen funkció, így aznap ezt elengedtük. Aztán decemberben jött néhány szabadnap, és újra nekivágtunk. Saját hajókkal, saját tempóban, kamerákkal felszerelkezve és bár nem értünk a végére, de legalább lesz miért visszamenni.

A patakra, ami november 1-től március 15-ig evezhető engedély kell, amit a Balaton-felvidéki Nemzeti Park ad ki 1000 forint/nap áron. Elég egy e-mail és egy átutalás, másnap érkezik a QR-kóddal ellátott igazolás amit be kell mutatni az őrnek, ha kéri. Az engedélyt nem éri meg elsunnyogni. Egyrészt jó, ha tudják, hogy ott vagytok, hiszen vigyáznak a túrázókra, másrészt ennyit igazán megér egy gondozott és kiépített vízitúra útvonal.

A beszálló a patak parti parkoló mögött van a zsilipnél, pár perces sétával megközelíthető. Van hely készülődni, kényelmesen vízre lehet tenni a hajót, amikor decemberben két napig szinte tavaszi időjárás volt, még fürdőzőkkel is találkoztunk, nyugdíjasok pancsoltak a 20-25 fokos termálvízben.

A tíz kilométeres túrát hat óra alatt lehet megtenni, amit mi akkor buktunk, amikor a szkegem beleakadt az első hínárcsomóba, és csak azért tudtam továbbhaladni, mert Viktor továbbrángatott a hajómmal együtt. Na ilyenből volt még vagy 4-5, ergo veszítettünk egy csomó időt.

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

A víz gyakorlatilag kristálytiszta, és bár ahogy távolodunk a forrástól, egyre hidegebb lesz, még egy téli borulás sem  lett volna életveszélyes. a sok megálló miatt aztán gyorsan eltelt a nap, ígykénytelenek voltunk a felénél kiszállni, mert lement a nap. Közben persze leálltunk nézelődni, videózni, piknikezni, kihasználtuk a decemberi jó időt.

Szóval érdemes betervezni a Hévíz-patakot téli uticélnak, kezdőknek kifejezetten ajánljuk, kényelmes túra, amit viszonylag könnyen végig lehet csinálni. Reméhetőleg addigra a járvány csak egy rossz emlék marad :)